Smarten og de gamle mercere.

Her kan du dele dine råd, erfaringer og tips til smart. Alt fra skift af olie til montering af autoradio.
Besvar
Brugeravatar
kemi1967
Pure status
Pure status
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. apr 2014, 14:34

Smarten og de gamle mercere.

Indlæg af kemi1967 » 7. jun 2014, 17:50

Jeg har en fuldstændig skrabet version og det er jo en god ting, for så er der jo det mindre der kan gå galt. Men af en eller anden grund endte jeg altid bag en gammel mercer og for satan hvor de stinker, så når man fandt ud af hvor bageriet kom fra, handlede det bare om at få lukket spjældet i en fart. Så fik jeg den smarte ide, at man kunne da bare købe et filter til dytten, så som sagt så gjort. Det fjernede lugten en lille smule, men det var stadig ikke rart at ligge bag en. Men det er så hvad det er, men efter et par måneder skulle den have det store eftersyn og den røg af sted til det. Da jeg skulle køre den hjem så kunne jeg næsten ikke være i kabinen, så fælt lugtede der. Så jeg måtte rulle vinduerne ned, bare for at kunne holde det ud. Da jeg så kom hjem kunne jeg se at de fandeme havde skiftet luftfiltret og taget sig betalt for det. Nu er det jo en pure uden aircon, så hvordan de lige var kommet på den ide var lidt af et mysterie. Første regnede jeg bare med at det bare skulle blæses lidt igennem, men det endte med at jeg måtte pille det ud og arkivere det lodret. Da jeg tog det ud lignede det godt nok et smart filter og det vendte rigtigt, men der må været gået et eller andet helt galt i fabrikations processen, for det gav et rigtigt stygt indeklima og det var jo ligesom det omvendte jeg var på jagt efter.

Besvar