Opdatering: Fejl med motorlampe OG tre streger i midten af display (453 med manuelt gear)

Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
Besvar
Brugeravatar
Karinapiggy
Pure status
Pure status
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. aug 2010, 22:03
smart model: Forfour 453
smart årgang: 2015
smart motor: Benzin
Geografisk sted: Kolding

Opdatering: Fejl med motorlampe OG tre streger i midten af display (453 med manuelt gear)

Indlæg af Karinapiggy » 5. jul 2019, 09:30

Så har bilen været til tjek - og det eneste som var galt, var at én af polerne på batteriet havde løsnet sig således bilens motorstyring ikke fik den strøm som den skulle have (eller forventede). Dét skabte simpelthen discolys i alle bilens sensorer. Pyha - men en sær fejl :-)

Jeg har brug for hjælp - har dog meldt min ankomst hos den brugtvognsforhandler hvor jeg har købt bilen 3/3-19.

I lørdags hvor bilen havde holdt stille i 10 dage (det gør den somme tider, jeg bor i en større by og har ikke brug for bilen hver dag), skulle jeg til frisør i Middelfart. Her blev motorlampen ved med at lyse, men jeg tog chancen og kørte alligevel. Den lød ikke anderledes end den plejer.
Her til morgen skulle jeg bruge bilen igen, en kort tur inden jeg skulle køre 2*50 km i eftermiddag. Men her tog det tre forsøg inden jeg fik den i gang. Ved andet forsøg viste der sig (jeg bruger aldrig håndbremsen når den holder stille men holder i bakgear, red.) N i midten af det monokrome display - og jeg har manuelt gear!

Nå men jeg kom hen på min arbejdsplads og ville lige flytte bilen (for at komme tættere på), men nu vil den ikke starte :-/

Der er tre streger nu i displayet. Se foto. Hvad er DÉT???

Dbh en frustreret Karina
_________________

Karina Sørensen

SMART Forfour 453 Passion 1,0 årgang 2015

Besvar