Hjælp smarten gør mærkeligt

Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
Besvar
Brugeravatar
MajaMønster
Pure status
Pure status
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2019, 21:24

Hjælp smarten gør mærkeligt

Indlæg af MajaMønster » 22. jan 2020, 01:15

Min smart 450 benzin 61hK gør mærkelig

https://photos.app.goo.gl/uxaRV5SDua3scpEB9

Håber i kan se filmen, kom med hvad i tænker jeg er klar på at prøve ALT!

og det skal lige siges at når jeg drejer nøglen for at starte bilen sker der intet, så det er der ikke meget ved at filme :(

Nogle her der kan sige mig om det er standart den gule trænet tænder, når der kommer tænding på? kan i lige prøve med en tilsvarende bil?

Det eneste elektronik jeg tænker jeg har været i nærheden af det er ABS sensor for, ville den starte selvom der er fejl på den?
Sidst redigeret af 1 d. MajaMønster; ændret 22 gange i alt

Brugeravatar
Supaya
Pure status
Pure status
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. jun 2019, 13:03
smart årgang: 2003
smart motor: Benzin
Geografisk sted: Nakskov

Re: Hjælp smarten gør mærkeligt

Indlæg af Supaya » 26. jan 2020, 16:19

Hej

Ja mystisk ser det ud. Jeg tænker noget nulstilling af computeren måske kunne hjælpe.
Måske der er opstået nogle fejl i forhold til de dele du har adskilt og skiftet.

Jeg har selv en SMART 450 Pulse fra 2003, den har sit helt eget liv og opfører sig nogle gange underligt.

mvh

Susanne

Brugeravatar
MajaMønster
Pure status
Pure status
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2019, 21:24

Re: Hjælp smarten gør mærkeligt

Indlæg af MajaMønster » 5. feb 2020, 20:32

Jeg fik bilen nulstillet og problemet forsvandt. ( men der var ikke nogen fejl!) kun en på temp sensor, men det kan vel næppe være det?

den har nu kør perfekt lige siden.

Men lavede i går aftes lavede nøjagtig samme fejl igen, og vil ikke køre! Så nu må den til mekaniker i morgen og genstartes. men det holder jo ikke i længden!

Nogle ideer til sådan en periodisk fejl? ( jeg ovrevejer om det er aktuatoren til girkassen?

Hjælp!!!!

Brugeravatar
MajaMønster
Pure status
Pure status
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2019, 21:24

Re: Hjælp smarten gør mærkeligt

Indlæg af MajaMønster » 6. feb 2020, 19:37

problem fundet det er en løs forbindelse i de stik der går ind i sikrings boksen eller en løs forbindelse inde i boksen

Besvar