Gode råd [emoji120]

Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
Besvar
Brugeravatar
Raagaard73
Pure status
Pure status
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. feb 2020, 19:47
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2012
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Nyborg

Gode råd [emoji120]

Indlæg af Raagaard73 » 9. feb 2020, 11:54

Hejsa jeg har købt min smart for et par uger siden nu og er rigtig glad for den da jeg pendler fra nyborg til Tåstrup hver dag,
Men ind imellem er den begyndt at sænke farten til ca 100 km/t og prøver man at give gas sker der intet, jeg er så nødt til t il at køre ind til siden eller af motorvejen for så at sætte bilen i bakgear /slukke motoren /starte den igen og den kører igen som normalt meget underligt.
Har også prøvet med at resette den imens jeg kører ved at dreje tændingen hurtigt for ikke at skulle stoppe og slukke bilen men så bliver den bare ved.. Slukke bilen er den eneste løsning som virker pt.
Den gør det kun ind imellem så det er ikke kontinuerligt nogen dage gør den det slet ikke nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Har haft en obd på men ingen fejl overhovedet

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk


Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: Gode råd [emoji120]

Indlæg af ib » 9. feb 2020, 13:37

Det er helt sikkert wastegate armen der har sat sig - den skal "motioneres" og smøres for at komme i gang igen. Min kone har en bil nøjagtig mage til din og den gjorde lige som din - men det er nu rettet.
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Besvar