Paneler til Smart

Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
Besvar
Brugeravatar
KasperFritz
Pure status
Pure status
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. maj 2020, 00:50
smart model: Fortwo 450
smart årgang: 2000
smart motor: Benzin
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Paneler til Smart

Indlæg af KasperFritz » 7. maj 2020, 01:16

Hej,
Jeg har netop købt en Smart Cabriolet, som det er meningen at min søn skal køre i når han om 5 måneder fylder 18 (han har kørekort)
Jeg aner intet om Smart - men jeg har altid syntes den er mega smart, fra da jeg så den for første gang for 20 år siden i rom - så da min søn erhvervede sig et kørekort var min ide at gi ham en smart cabriolet - lækker, sjov, sød bil, som han ikke kan race i og ikke fylde med tre venner og køre med hovedet under armen - men stadig MEGA cool.

Har to problemer:

1. taget (cabriolet) er kaput og derfor har jeg kørt den til Ketner i Århus - de er kommet frem til at jeg skal ha nye motorer (ca. 2400x2) og nyt "træk" (eller noget) (til over 14.000) + montering.
Nogen der her erfaring eller ideer til billigere løsninger?

2. flere paneler (de løse plastik dele der kan ændres/skiftes farve på udvendigt) er revnede/ridsede mv. - så der skal skiftes en del paneler - jeg har talt med Ejner Hessel, - tidligere kunne man købe et helt nyt, lakeret "farveskifte-sæt" til omkring 8-9.000,- og man kan ikke købe ny sæt/løsdele lakeret i original farve, som man kunne førhen - jeg kan købe hver enkelt del og så få dem lakeret (bliver pissedyrt).
Er der et sted som stadig forhandlere hele panel-sæt, eller nogen som har et sæt til salg - eller andre ideer til hvordan jeg får skifte panelerne (farven er sølv og det er jeg ok med, men hvis jeg kan få en anden farve i et HELT sæt så er det også fint.
(Det er ca. halvdelen af panelerne der har skader)

Håber at få lidt input ;)

mvh
Kasper

Brugeravatar
Lintz
Pure status
Pure status
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. okt 2018, 08:04
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2010
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Østhimmerland

Re: Paneler til Smart

Indlæg af Lintz » 8. maj 2020, 08:10

KasperFritz skrev:
7. maj 2020, 01:16
Hej,
Jeg har netop købt en Smart Cabriolet, som det er meningen at min søn skal køre i når han om 5 måneder fylder 18 (han har kørekort)
Jeg aner intet om Smart - men jeg har altid syntes den er mega smart, fra da jeg så den for første gang for 20 år siden i rom - så da min søn erhvervede sig et kørekort var min ide at gi ham en smart cabriolet - lækker, sjov, sød bil, som han ikke kan race i og ikke fylde med tre venner og køre med hovedet under armen - men stadig MEGA cool.

Har to problemer:

1. taget (cabriolet) er kaput og derfor har jeg kørt den til Ketner i Århus - de er kommet frem til at jeg skal ha nye motorer (ca. 2400x2) og nyt "træk" (eller noget) (til over 14.000) + montering.
Nogen der her erfaring eller ideer til billigere løsninger?

2. flere paneler (de løse plastik dele der kan ændres/skiftes farve på udvendigt) er revnede/ridsede mv. - så der skal skiftes en del paneler - jeg har talt med Ejner Hessel, - tidligere kunne man købe et helt nyt, lakeret "farveskifte-sæt" til omkring 8-9.000,- og man kan ikke købe ny sæt/løsdele lakeret i original farve, som man kunne førhen - jeg kan købe hver enkelt del og så få dem lakeret (bliver pissedyrt).
Er der et sted som stadig forhandlere hele panel-sæt, eller nogen som har et sæt til salg - eller andre ideer til hvordan jeg får skifte panelerne (farven er sølv og det er jeg ok med, men hvis jeg kan få en anden farve i et HELT sæt så er det også fint.
(Det er ca. halvdelen af panelerne der har skader)

Håber at få lidt input ;)

mvh
Kasper
Der er et panel-sæt til salg under "Sælges" - Men, men men. Ved ikke om det passer til en cabrio. Så meget forstand har jeg ikke på de forskellige modeller.

Brugeravatar
Coolkaj
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. jun 2015, 23:23
smart model: Fortwo 450
smart årgang: 2001
smart motor: Diesel
2. smart - model: Fortwo 451
2. smart - variant: NightOrange
2. smart - årgang: 2011
2. smart - type: Coupe
Geografisk sted: Skælskør

Re: Paneler til Smart

Indlæg af Coolkaj » 8. maj 2020, 08:18

Jeg bruger rigtig meget Ebay. Særligt den tyske. Du kan finde stort set alt, og varene ankommer typisk inden for en uge.

Brugeravatar
bageren
Brabus Taylor Made
Brabus Taylor Made
Indlæg: 5204
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
smart model: Fortwo 451

Re: Paneler til Smart

Indlæg af bageren » 8. maj 2020, 19:52

Hvilken model er der tale om? 450 (2001-2007) eller 451 (2007-2015) eller 453 (2015-nu) :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave!

Brugeravatar
KasperFritz
Pure status
Pure status
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. maj 2020, 00:50
smart model: Fortwo 450
smart årgang: 2000
smart motor: Benzin
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Paneler til Smart

Indlæg af KasperFritz » 10. maj 2020, 16:56

Tak for svar - kigger lige om panelerne der er til passer og på Ebay
Det må være en 450, da den er fra 6/2000

Brugeravatar
bageren
Brabus Taylor Made
Brabus Taylor Made
Indlæg: 5204
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
smart model: Fortwo 451

Re: Paneler til Smart

Indlæg af bageren » 10. maj 2020, 23:03

Vær obs på at der er to modeller af 450’eren! De første årgange havde mandel-formede forlygter og paneler formet derefter! De senere modeller og vist nok alle cabrio, har jordnødde-formede forlygter :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave!

Besvar