ledningsnet for motorstyring driller

Mangler du noget til din smart? Opret din besked her.
Besvar
Brugeravatar
4two
Pure status
Pure status
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31. mar 2019, 20:57
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel

ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af 4two » 16. apr 2019, 01:43

ledningsnet for motorstyring for fortow 451 driller - ekspert søges hvis det kan mindske udgiften til reperation

Der ser ud til at tidligere ejer har fusket med ledningsnettet (måske fordi der har været fejl - flere følere er ser ud til at være skiftet) - men nu ser ledningsnettet ud til at drille - nogle kabler har steder hvor de er afisoleret

- nogen der har erfaring med dette og hvor meget man skal skifte og hvad sådan noget koster - problemet ser ud til at være at bilen går på nødprogram og ikke vil op i omdrejninger ) ingen melding om skift af gear i instrument panel og vil heller ikke skifte selv når den presses - den skifter godt nok ned selv ved reduktion af fart

hvad gør man

Brugeravatar
bageren
Brabus Taylor Made
Brabus Taylor Made
Indlæg: 5204
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
smart model: Fortwo 451

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af bageren » 16. apr 2019, 09:34

Hvor i landet?




Sent from my iPhone using Tapatalk
selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave!

Brugeravatar
4two
Pure status
Pure status
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31. mar 2019, 20:57
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af 4two » 16. apr 2019, 09:37

i Aalborg området

Brugeravatar
bageren
Brabus Taylor Made
Brabus Taylor Made
Indlæg: 5204
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
smart model: Fortwo 451

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af bageren » 16. apr 2019, 15:15

Der kan man bare se! Det er osse under område, hvor jeg kører rundt!
Blotlagte ledninger er aldrig godt! Så disse skal der handles på! Mit bedste bud på en ekspert, er Aars Autocentrum v/Erland. Han er den i Danmark, der har mest erfaring med smart!

Bliver der vinket til dig, fra en blå/hvid forfour. Så er det mig!
Hvilken model og farvekombination har du?


Sent from my iPhone using Tapatalk
selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave!

Brugeravatar
4two
Pure status
Pure status
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31. mar 2019, 20:57
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af 4two » 18. apr 2019, 20:13

Er der nogen her på forum der har et diagram over de forskellige sensorer til motorstyringen og en angivelse af hvor de forskellige er placeret ( det ville være godt at have et overblik over den "smarte motor" - særligt når det driller

eller der der nogen der ved hvordan man får et bedre overblik over bilen - links til gode sider osv

på forhånd mange tak

God Påske

Brugeravatar
Greenpaw
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 230
Tilmeldt: 4. apr 2013, 12:09
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Sjælland

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af Greenpaw » 19. apr 2019, 17:57

Christoffer Schneider

Brugeravatar
elhaven
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 118
Tilmeldt: 29. okt 2016, 11:11
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2014
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Brovst

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af elhaven » 22. apr 2019, 10:20

Hej

Hvad er problemet med den ?

Er det bare den går i nødprogram så er det nok wastgate der sidder fast .


Mvh Rene
Det hemmelige smart værksted

Nordjylland

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af ib » 22. apr 2019, 14:24

elhaven skrev:
22. apr 2019, 10:20
Hej

Hvad er problemet med den ?

Er det bare den går i nødprogram så er det nok wastgate der sidder fast .


Mvh Rene
Jeg tror også at wastgaten skal løsnes - inden man skiller en hel masse andet ad - har prøvet det nogle gange - hilsen Ib
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
4two
Pure status
Pure status
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31. mar 2019, 20:57
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af 4two » 23. apr 2019, 11:49

Problemet er at den pludselig (efter at den har kørt ok ) går i nødprogram og ikke kan komme op i omdrejninger og her på det sidste går den så helt ud og startes igen før den kan køre lidt videre ( køre også ujævnt lige får den går ud )

kan ikke finde fejlen
først fik den 3 nye dyser men det hjælp ikke

frusterrende - er der nogen der har erfaring med brug af odb tester det også kan bruges når man køre og se med det sammen hvad fejlen var - da den kan kører fint nok i tomgang

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af ib » 23. apr 2019, 14:18

4two skrev:
23. apr 2019, 11:49
Problemet er at den pludselig (efter at den har kørt ok ) går i nødprogram og ikke kan komme op i omdrejninger og her på det sidste går den så helt ud og startes igen før den kan køre lidt videre ( køre også ujævnt lige får den går ud )

kan ikke finde fejlen
først fik den 3 nye dyser men det hjælp ikke

frusterrende - er der nogen der har erfaring med brug af odb tester det også kan bruges når man køre og se med det sammen hvad fejlen var - da den kan kører fint nok i tomgang
Få nu løsnet den wastgate-arm. Når min driller (eller min kones) går den pludselig ned i hastighed og er ikke til at få afsted - så tager jeg strømmen og slår til igen og så spurter den derudaf - indtil den får nøkker igen - og så er der kun een vej - at få motioneret wastgate-armen. Det er ikke nemt, man skal have hele bagbeklædningen af for at komme til at rense op og få gang i armen.
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
4two
Pure status
Pure status
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31. mar 2019, 20:57
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af 4two » 24. apr 2019, 11:41

ib skrev:
23. apr 2019, 14:18
4two skrev:
23. apr 2019, 11:49
Problemet er at den pludselig (efter at den har kørt ok ) går i nødprogram og ikke kan komme op i omdrejninger og her på det sidste går den så helt ud og startes igen før den kan køre lidt videre ( køre også ujævnt lige får den går ud )

kan ikke finde fejlen
først fik den 3 nye dyser men det hjælp ikke

frusterrende - er der nogen der har erfaring med brug af odb tester det også kan bruges når man køre og se med det sammen hvad fejlen var - da den kan kører fint nok i tomgang
Få nu løsnet den wastgate-arm. Når min driller (eller min kones) går den pludselig ned i hastighed og er ikke til at få afsted - så tager jeg strømmen og slår til igen og så spurter den derudaf - indtil den får nøkker igen - og så er der kun een vej - at få motioneret wastgate-armen. Det er ikke nemt, man skal have hele bagbeklædningen af for at komme til at rense op og få gang i armen.
hej IB - du virker meget sikker i din fejlmelding og det tager jeg hatten af for - men hvilke fejl kode(r) giver denne fejl på Odb tester og hvis det er det - hvad gør man for at undgå det fremover - det her er meget frusterende at være usikker på om Smarten bliver ved med at køre eller om den lige om lidt vil drille det er ikke til at håndtere slet ikke når jeg har haft den mindre en en måned

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af ib » 24. apr 2019, 12:02

4two skrev:
24. apr 2019, 11:41
ib skrev:
23. apr 2019, 14:18
4two skrev:
23. apr 2019, 11:49
Problemet er at den pludselig (efter at den har kørt ok ) går i nødprogram og ikke kan komme op i omdrejninger og her på det sidste går den så helt ud og startes igen før den kan køre lidt videre ( køre også ujævnt lige får den går ud )

kan ikke finde fejlen
først fik den 3 nye dyser men det hjælp ikke

frusterrende - er der nogen der har erfaring med brug af odb tester det også kan bruges når man køre og se med det sammen hvad fejlen var - da den kan kører fint nok i tomgang
Få nu løsnet den wastgate-arm. Når min driller (eller min kones) går den pludselig ned i hastighed og er ikke til at få afsted - så tager jeg strømmen og slår til igen og så spurter den derudaf - indtil den får nøkker igen - og så er der kun een vej - at få motioneret wastgate-armen. Det er ikke nemt, man skal have hele bagbeklædningen af for at komme til at rense op og få gang i armen.
hej IB - du virker meget sikker i din fejlmelding og det tager jeg hatten af for - men hvilke fejl kode(r) giver denne fejl på Odb tester og hvis det er det - hvad gør man for at undgå det fremover - det her er meget frusterende at være usikker på om Smarten bliver ved med at køre eller om den lige om lidt vil drille det er ikke til at håndtere slet ikke når jeg har haft den mindre en en måned
Hej igen - den Odb har jeg ikke den fjerneste forstand på. Wastegate-armen sidder uden på motoren og er udsat for vind og vejr, vand, skidt og salt. Den kan sætte sig og så vil bilen ikke rigtig flytte sig. Undgå det kan du således ikke, men renset og smurt godt er det vores erfaring at så ruller bilen også 50.000 km. eller mere igen. Jeg har et billede af den arm - men skal ha' det fundet først - det er meget langt væk - lykkes det, lægger jeg det op. Lidt bedre - dette ling er udemærket: http://clubsmartcar.com/index.php?/topi ... egate-arm/
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
elhaven
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 118
Tilmeldt: 29. okt 2016, 11:11
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2014
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Brovst

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af elhaven » 25. apr 2019, 20:41

Det kan være mange ting der er galt .. på med tester

Jeg har en tester hvis det er :D
Det hemmelige smart værksted

Nordjylland

Brugeravatar
4two
Pure status
Pure status
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31. mar 2019, 20:57
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel

Smart og nødprogram

Indlæg af 4two » 20. jun 2019, 11:02

jeg har stadig problemer med smarten der driller og går i nødprogram, mister trækkraft som tidligere beskevet

Den har efterhånden fået skifter alle 3 dyser, højtrykspumpe, tankpumpe, rail og brændstoffilter og driller som sagt stadig - for mig at se med den samme fejl som den havde aller først - motorlampe lyser og den mangler trækkraft

hvad mere kan der være galt, hvilke komponenter sidder der i dette system

jeg har efterlyst det tidligere og også fået div link ( mange tak ) de er dog ret tekniske - men er det ikke nogen der har en "simpel" skitse der viser komponenterne i systemet for en Smart 451 for det undre at det er nødvendigt at skifte flere dele uden at det så bliver løst

det frusterende er ligeledes at jeg har haft bilen i 12 uger og i 7 uger har den været til reparation

håber nogen kan hjælpe


hvis man selv skal have købt en OBD tester hvilken kan så evt. anbefales

på forhånd mange tak

Brugeravatar
elhaven
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 118
Tilmeldt: 29. okt 2016, 11:11
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2014
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Brovst

Re: ledningsnet for motorstyring driller

Indlæg af elhaven » 23. jun 2019, 09:01

jeg kan godt prøve at kikke på den .. :D
Det hemmelige smart værksted

Nordjylland

Besvar