sriis skrev:Mange tak for inputs.
Bilen stod udendørs og der var ikke umiddelbart fugt i den. Den kører også godt synes jeg, men jeg har omvendt ikke så meget at sammenligne med.
Hvordan vurderer jeg om prisen på Roadsteren er fornuftig?
Der er meget få til salg og de er svære at sammenligne pga. forskelligt udstyr synes jeg.
Går man igennem bilpriser.dk, så giver det et helt andet (og forkert) billede
Mht. motor, så er det rigtigt at det siges, at efter 100.000 km kan det give problemer. Men sådan er det også med motorcykler, og til dels også alle andre biler.
Som Smart42 siger, så kommer det helt an på hvordan den er blevet behandlet. Koldstart og klø fra første meter, er klart en fjende - men det gælder alle motorer.
Dernæst, hvis man kører en 0,7 liters turbomotor som var den en 3 liters Porsche og vil have samme oplevelse, ja så varer det altså ikke evigt
Da Roadsteren aldrig er solgt fra ny i Danmark, er priserne helt umulige at gennemskue. De er set til salg i DK (alle importerede) til priser fra 70.000 til 170.000,-
Hvis du vil importere en, så er der heller ingen regler for hvad afgiften kan være. Du kan forvente alt mellem 30.000 og 70.000 i afgift.
Men forvent en pris i omegnen af 100.000,- for en 452 i god stand, på danske plader - købt i Danmark.
Min er hentet i det sydligste Tyskland, købt af et ægtepar i 60erne som har haft bilen fra ny, og med fuld Smart servicebog.
Den har nu kørt 120.000 km og spinder som en kælen killing.
Den har ingen sygdomstegn (og slet ikke fra motoren), ud over det man må forvente af en bil der er 14 år gammel. Så der er blevet skiftet bremser, støddæmpere, fjedre og sådan noget som almindeligvis bliver træt og slidt.
Jeg kan ikke se at bilen er ringere end så mange andre biler - faktisk oplever jeg den som ret driftsikker.
Reservedelspriser er også ganske overskuelige - i hvert fald de almindelige sliddele.
Som nævnt kan de godt have problemer med at holde vand ude - jeg har så ikke oplevet det. Men man kan tage sine forholdsregler.
Jeg kan henvise til en englænder som syr et særligt regnslag, som kan sidde på bilen når man kører. Det dækker kun taget og samlinger omkring tagstolper, og sikrer at der ingen vand kommer ind dér.
Kan kun sige at det er den sjoveste bil jeg har ejet til dato, og jeg har ingen planer om at skille mig af med den - ever.
Så skulle det da lige være for at få en lækker Brabus version en dag
Køb for pokker - køøøøøb! (vi vil så gerne have nogle flere 452 at sparke dæk med i klubben, haha
)
Mvh. Allan