Måske kommende Smart ejer

Stil alle de gode spørgsmål her inden du køber.
Besvar
Brugeravatar
SabbyF
Pure status
Pure status
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. nov 2017, 13:17

Måske kommende Smart ejer

Indlæg af SabbyF » 19. nov 2017, 16:07

Hej derude.
Min kæreste og jeg overvejer at investere i en Smart.
Den skal primært bruges som bil nr. 2, i form af daglig kørsel til og fra min kærestes arbejde (distance 28 km pr. vej)
Jeg har hørt noget om at Smarten ofte springer ventiler og toppakninger, og at dette skulle være svært at få hjem som reservedel- passer dette?
Oplever i ofte at smarten går i stykker? er det nemt at finde et værksted der kan lave den? og hvordan ligger prisen for reparation / reservedele?
Er der andre ting vi bør være opmærksomme på ved en Smart?

Håber i kan hjælpe en forhåbentlig ny smart ejer :D

Brugeravatar
bageren
Brabus Taylor Made
Brabus Taylor Made
Indlæg: 5204
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
smart model: Fortwo 451

Re: Måske kommende Smart ejer

Indlæg af bageren » 19. nov 2017, 21:05

Hej

Der sker ofte det, at smart’en bliver førstevalget ;-)
De nævnte problemer, høre den gamle 0,6benzin’er til! Hold jer fra denne, hvis bilen skal bruges som hverdagsbil! Gå efter en dieselvarianten eller 1.0benzin’eren fra efter 2007! Reservedele til en smart er generelt billige og ofte kan det ikke betale sig at købe andet end originalt!
Dertil kommer, at bilen er ret let at arbejde på! Som med alle andre biler, så passer forbrugstallene ikke. Til gengæld kan man glæde sig over, at bilen er meget billig at holde kørende :-)
I klubben har vi flere gode samarbejdspartnere og der er gode medlemsrabatter at hente!


Sent from my iPhone using Tapatalk
selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave!

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: Måske kommende Smart ejer

Indlæg af ib » 20. nov 2017, 00:40

I kan roligt som Bageren skriver købe en diesel efter 2007 - det er en solid maskine. Ventiler og topstykker har jeg aldrig hørt om.Vi har 2 stk. 2009'er - kørt 117.000 og 150.000 km. helt uden problemer - ingen reparationer indtil dato. nå jow - 3 stk. nye gløderør for 4 dage siden - ellers intet.
I kan roligt med jeres kørselsbehov købe diesel. Det er nok klogt i forvejen at aftale hvis bil det er - bare sådan for husfredens skyld - den er meget populær og sjov at køre i. Vi har hørt mange historier om at fatter snupper Smart'en og mutter står tilbage med familiecontaineren.
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Besvar