Bilen vil(le) ikke låse

Skriv om det, der ikke er smart relateret, links til hjemmesider, sjov og spas. Debat om religion og politik frabedes.
Besvar
Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Bilen vil(le) ikke låse

Indlæg af ib » 10. sep 2018, 17:20

I ferien kom vi ind over en 7 km lang grusvej i St. Vildmose - kors hvor blev vi støvede - vi havde taget rullet væk inden vi opdagede hvor slemt det var. Efterfølgende kunne bilen ikke låse. På vej hjem rundede vi "Vegger" men det kom der ikke noget ud af. Hjemme blæste jeg alle låse igennem med trykluft - vaskede efter med petroleum og så olie. Den ville stadig ikke låse. Batteriet i nøglen blev skiftet. Over to træf i Middelfart blev smartvennerne hørt om gode råd - meget blev prøvet af - uden held. Jeg sad så og rodede i en skuffe og fandt reservenøglen og hvorfor ikke prøve? Og nu låste den !!!! - Jeg var klar til at skifte nøgle, men afprøvede den gamle engang mere og den virker også nu igen - så nu er mystikken total. :?: :?: :?:
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
Kim Olsen
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 73
Tilmeldt: 20. sep 2013, 10:11
smart model: Fortwo 453
smart årgang: 2015
smart motor: Benzin

Re: Bilen vil(le) ikke låse

Indlæg af Kim Olsen » 17. sep 2018, 11:59

Jeg kan ikke se andet skift batterierne i begge nøgler . Sørg for når de låser at alle døre er lukket korrekt . 🚗🚗

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: Bilen vil(le) ikke låse

Indlæg af ib » 17. sep 2018, 13:45

Batterierne var længe skiftet - som noget af det første - og Smartvennerne lukkede alle døre forsvarligt - også låsen i benzindækslet blev afprøvet/testet. Det er stadig lidt mystisk.
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
Skiltepusheren
Passion status
Passion status
Indlæg: 899
Tilmeldt: 22. jul 2013, 23:42
smart model: Roadster 452
smart årgang: 2003
smart motor: Benzin
2. smart - model: Fortwo 451
2. smart - variant: NightOrange
2. smart - årgang: 2011
2. smart - type: Coupe
Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
Kontakt:

Re: Bilen vil(le) ikke låse

Indlæg af Skiltepusheren » 4. okt 2018, 00:17

Altså, sådan en Smart har det med at tabe synkroniseringen mellem nøgle og SAM boksen.
Jeg vil gætte på, at bilen i en periode har blinket flere gange end normalt, når du har låset bilen?
(9 gange for at være specifik :D)
Det gør den bla. Når batteriet er ved at være fladt i nøglen.
Men det kan også være et tegn på, at noget er galt med synkroniseringen.
Hvis din reservenøgle virker, så skal du se efter at komme afsted ind til Hessel eller anden MB/Smart værksted, og få dem til at kode din ikke-virkende nøgle.
Jeg er ikke sikker på at f.eks. Smartcars.dk kan kode nøgler - men jeg kan jo tage fejl :)
Klister-hilsen

Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
[skiltemaleren.dk]

________________________________________________________
//Smart 452//BEDST STYLEDE 2015+2016//BEST IN SHOW 2016+2017+2019//BEDSTE FARVEKOMBI 2017+2019//BEDST VEDLIGEHOLDTE 2017+2023//

Besvar