min startet er begyndt at ha perioiske problemer
Det startede med at den under start satte ud ja det lød faktisk som om der mangle tænder på tandkrensen
Altså den gik indgræb kørte lidt stilhed ogkørte så igen hvor den stardede
nu er der så tidspunkter hvor den KUN klikker og ikke får i indgræb ej heller køre startermotoren rundt
Efter at ha læst forum var der jo et tydligt svar bremselys kontagt
af med bundpladerne ind i kassen ud med bremselys kontagte rense og måle en gemmen den virkede fin????
og til min store overreskelse kan den starte lige så godt som før helt UDEN kontagte????
kunne man forstille sin nogen hade lavet en bypas på den del af ledningen der skulle ha gået gemmen kontagten??? eller deler den det med bremselys???
og den burdte vel ikke kunne starte uden bremselyskontagten var aktiveret vel????
håber nogen kan hjælpe det e ikke fedt ikke at vide om man kan starte denne gang og nej ingen meddelser via OBD'en
Venlig hilsen Tomas
Nogen andre gode bud på hvad fejlen kan være ?
start problemer 450
- jolly74
- Pure status
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 20. aug 2010, 09:29
- smart model: Fortwo 450
- smart årgang: 2000
- smart motor: Diesel
- Skiltepusheren
- Passion status
- Indlæg: 900
- Tilmeldt: 22. jul 2013, 23:42
- smart model: Roadster 452
- smart årgang: 2003
- smart motor: Benzin
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: NightOrange
- 2. smart - årgang: 2011
- 2. smart - type: Coupe
- Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
- Kontakt:
Re: start problemer 450
Ja - stel kabel.
Stel kablet på en Smart er flettet af en masse tynde kobbertråde.
Det er sådan set smart nok, da det gør kablet fleksibelt.
Men over tid knækker der tråde, og på et tidspunkt bliver forbindelsen så dårlig,
At man måske kan starte - måske ikke.
Så tjek stel kablet - det sidder i bagenden, boltet op bag kofangeren, og ned på motoren, hvor udstødningsophæng er boltet på gearkassen.
Hvis du har startproblemer, og du vil teste stel teorien, kan du tage et enkelt startkabel,
Og sætte mellem motor og karosseriet.
Held & lykke
Stel kablet på en Smart er flettet af en masse tynde kobbertråde.
Det er sådan set smart nok, da det gør kablet fleksibelt.
Men over tid knækker der tråde, og på et tidspunkt bliver forbindelsen så dårlig,
At man måske kan starte - måske ikke.
Så tjek stel kablet - det sidder i bagenden, boltet op bag kofangeren, og ned på motoren, hvor udstødningsophæng er boltet på gearkassen.
Hvis du har startproblemer, og du vil teste stel teorien, kan du tage et enkelt startkabel,
Og sætte mellem motor og karosseriet.
Held & lykke
Klister-hilsen
Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
[skiltemaleren.dk]
________________________________________________________
//Smart 452//BEDST STYLEDE 2015+2016//BEST IN SHOW 2016+2017+2019//BEDSTE FARVEKOMBI 2017+2019//BEDST VEDLIGEHOLDTE 2017+2023//
Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
[skiltemaleren.dk]
________________________________________________________
//Smart 452//BEDST STYLEDE 2015+2016//BEST IN SHOW 2016+2017+2019//BEDSTE FARVEKOMBI 2017+2019//BEDST VEDLIGEHOLDTE 2017+2023//
- jolly74
- Pure status
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 20. aug 2010, 09:29
- smart model: Fortwo 450
- smart årgang: 2000
- smart motor: Diesel
Re: start problemer 450
Super godt bud det prøver jeg i morgen
Tak
Tak
- jolly74
- Pure status
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 20. aug 2010, 09:29
- smart model: Fortwo 450
- smart årgang: 2000
- smart motor: Diesel
Re: start problemer 450
det var ikke stilledningen men ja kunne godt være en løsforbinelse et sted hvor sider startrelæet i sådan en æske?