| Forfatter |
besked |
|
|
ChanD
|
: 7. mar 2010, 00:26 |
|
|
Pure status Indlæg: 3Tilmeldt: 28. feb 2010, 20:08
|
Hejsa. Jeg har lige fået min nye smart  Den havde kørt 8km da jeg fik den. Tænker lidt om den skal køres til? Altså køres forsigtigt i starten eller noget. Jeg fik dog fortalt af forhandleren at jeg bare skulle køre. Jeg kører den lidt hårdt da jeg gerne vil ha den skal blive kvik. Den har nu kørt 98km  Forhandleren fortalte at de havde et problem med at folk kørte så fantastisk pænt i dem så partikelfiltret stopper til, så det var godt at ræse den af en gang i mellem. Er det galt jeg gør det fra starten af??? Arbejde en gang i et firma hvor vi fik 2 nye folkevogn ladbiler. Den ene var meget meget hurtigere og kvikkere end den anden som var mesters  Simpelthen fordi den fra starten var blevet kørt hårdere..
|
|
|
|
|
Lindholm
|
: 7. mar 2010, 02:01 |
|
|
Passion status Indlæg: 350Geografisk sted: FredericiaTilmeldt: 4. feb 2010, 00:36
|
Nu er Smarten min første bil, men har dog interesseret mig for biler lige så længe jeg kan huske jeg engang læste at den "optimale" måde at køre en bil til på var ved at varierer sin kørestil, og gerne køre rimelig kvikt. Dog uden at "tæske" bilen. Dermed ment at man ikke skal køre den langt ud i omdrejningerne. Hvis man vil gøre det helt efter bogen, så er det forskelligt fra bilmærke til bilmærke hvor mange km man skal kører varieret, dog vil jeg mene at hvis man vil være på den sikre side så omkring 5000km Men det er selvfølgelig bare min mening/hukommelse
_________________ Smart Fortwo CDI 2010 Lindholm |
|
|
|
|
|
mbc126
|
: 7. mar 2010, 08:58 |
|
|
Passion status Indlæg: 509Geografisk sted: VestfynTilmeldt: 21. maj 2009, 08:42
|
Det er egengligt et gammelt levn fra bil med blybenzin og motorer med utætte pakninger. Idag er bilerne skabt til, fra dag 1 at køre normalt, eller til det de er designet til. Man skal ikke lige kører bilen til! Men det er rigtigt at smarten har problemer med egr, ventilen og at bilen jævnligt trænger til at blive blæst igennem. problemet er at egr ventilen soder til ved for lang tids passiv kørsel og at ventilen derfor har svært ved at regulerer. Nogle løser problemet ved helt at lukke ventilen så bilen passer til deres kørsel. Så slå dig løs i din smart og tillykke med den. AK
_________________ Smart cdi coupé (451) Mercedes Benz V220CDI Ambiente (638) Mercedes Benz 500sec (126) Mercedes Benz 280 (123) |
|
|
|
|
|
kjovan
|
: 7. mar 2010, 09:18 |
|
|
Pulse status Indlæg: 213Geografisk sted: Midtjylland,HvorslevTilmeldt: 1. apr 2009, 18:37
|
_________________ Kjovan prisen som mest hærgede smart 2010
Smart pure 0,8 cdi Hanomag F46 årg 74 |
|
|
|
|
|
Fred Perry
|
: 7. mar 2010, 09:26 |
|
|
Passion status Indlæg: 595Geografisk sted: København ØTilmeldt: 15. apr 2008, 15:39
|
Hvis du åbner den der sjove bog der følger med bilen fra start af, instruktionsbogen, står der (frit fra hukommelsen) at den skal tilkøres de første 1500 km. Så når du nu er oppe på 8 så er det bare at køre....
_________________ Man kører langt på literen på sin cykel |
|
|
|
|
|
bjn
|
: 7. mar 2010, 11:09 |
|
|
Brabus Xclusive status Indlæg: 2306Geografisk sted: KøbenhavnTilmeldt: 5. feb 2008, 23:08
|
Fred Perry skrev: Hvis du åbner den der sjove bog der følger med bilen fra start af, instruktionsbogen, står der (frit fra hukommelsen) at den skal tilkøres de første 1500 km. Så når du nu er oppe på 8 så er det bare at køre.... Der står i min instruktionsbog: De første 1500 km Jo mere du skåner motoren i starten, desto mere tilfreds vil du senere blive med dens ydelse. Kør derfor med skiftende hastigheder og motoromdrejningstal de første 1.500 km. Undgå for store belastninger i dette tidsrum, fx kørsel med fuld gas. Skift gear i god tid. Gear ikke ned manuelt for at bremse. Træd så vidt muligt ikke speederpedalen ned forbi trykpunktet (kickdown). Fra og med 1.500 km kan du efterhånden udnytte bilens maksimale hastighed og køre med højere omdrejningstal.Dette er det præcise svar, og så rigtig god fornøjelse med babyen
_________________ Greetings Bjørn |
|
|
|
|
|
Lindholm
|
: 7. mar 2010, 11:20 |
|
|
Passion status Indlæg: 350Geografisk sted: FredericiaTilmeldt: 4. feb 2010, 00:36
|
Det lyder lækkert jeg har lige rundet de første 2500km, så kan jeg jo godt lege lidt ;D
_________________ Smart Fortwo CDI 2010 Lindholm |
|
|
|
|
|
bageren
|
: 7. mar 2010, 12:04 |
|
|
Brabus status Indlæg: 1152Geografisk sted: AalborgTilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
|
Gi' den gas  Den kan ta' det
_________________ Allan Schmidt Christensen
Citronhalvmåne? Jo jo, kom bare! -jeg gir 
Smart fortwo cdi passion cabriolet '08 Opel Meriva 1.3 cdti '06 |
|
|
|
|
|
ChanD
|
: 9. mar 2010, 00:44 |
|
|
|
Tak for hjælpen alle sammen. Har ellers læst bogen igennem, men må være røget forbi det punkt med tilkørsel.. ups Jeg har ligget og kørt godt til nu. Havde lige en tur frem og tilbage på motorvejen med 50 km hver vej med 140km i timen frem og tilbage.. altså speederen i bund.. øv bare jeg ikke har skadet den.. Hvor surt. Har også leget lidt med det kickstep her for lige at prøve det af. Forhandleren fortalte mig sku at der intet var at tage højde for.. øv hvor nedtur. Bare jeg ikke har skadet den  syns den sådan rasler i motoren når man giver gas. Gør jeres også det? altså den har generelt en meget raslende lyd når man kører til? Har lagt mærke til at på punktet lige inden man gir gas er en anden mærklig raslende lyd. Er jeres også sådan?? syns det høres meget tydligt.
|
|
|
|
|
Faxe
|
: 9. mar 2010, 00:52 |
|
|
Brabus status Indlæg: 1799Geografisk sted: 7200 GrindstedTilmeldt: 8. jan 2008, 21:24
|
Hvis du synes den har en grim lyd, så kan jeg kun anbefale at du kører et smut forbi forhandleren/værkstedet og får det tjekket, så får du fred i sindet.
Sådan noget med lyde er fuldstændig umuligt at lave fjerndiagose på, der skal man være der rent fysisk.
_________________ John 08' CDI Passion
Rigtige biler har baghjulstræk, - det er kun hestevogne der trækkes.!
 |
|
|
|
|
|
bageren
|
: 9. mar 2010, 12:48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ChanD
|
: 10. mar 2010, 00:45 |
|
|
|
ok smart.. hehe-- det må jeg da lige undersøge med hensyn til den blæser der  .. Har lavet en aftale med forhandleren om at komme forbi og få den kigget efter.. så ka jeg jo lige prøve en af deres og undersøge om den har samme lyde. Tror ikke der er noget galt, syns bare motoren har en form for skraldene lyd hvis jeg kører til, men tror bare den skal være sådan.. håber
|
|
|
|
|
bageren
|
: 10. mar 2010, 12:42 |
|
|
|
Det er jo en diesel -den lyder lidt som en traktor, især når den holder i tomgang
|
|
|
|
|
|