Information

Information

Velkommen til smart klub danmarks forum - stedet hvor smart entusiaster mødes og udveksler erfaringer.

Du ser i øjeblikket vores forum som Gæst, hvilket giver dig begrænset adgang til indholdet på vores forum. Ved at registrere dig som bruger vil du få adgang til at forfatte og svare på indlæg, se andre brugeres profiler, se uploadede billeder, søgning, adgang til at sende og modtage private beskeder (PB) og meget mere.

Registrering er hurtig, simpel og helt gratis. Registrer dig og bliv en del af vores fællesskab!

Hvis du har problemer med registreringen eller dit login, kan du kontakte os på info@smartklubdanmark.dk.

Forfatter besked

Boardindeks  ~  Generelt om smart  ~  Partikeludledningsafgift - cdi - problem løst

BrugeravatarRedaktør TeamRedaktør TeamIndlæg: 1333Geografisk sted: AalborgTilmeldt: 22. jul 2007, 14:04
EvaMark skrev:
Hey Karsten vi har modtaget opkrævning fra skat på det .....

Som skrevet tidligere i denne tråd, så kontakt Karsten direkte på mail eller pb.

Er jeres smart kommet til landet via andre end de autoriserede forhandlere, så kan I selv gøre noget for at få jeres smart registreret korrekt.

Se mere her: http://www.smartklubdanmark.dk/smart/in ... &Itemid=36

Denne artikel er også at finde direkte fra forsiden af vores hjemmeside. Hvis man går den vej inden man går på forum, så er der en chance for at være opdateret :shock:

BrugeravatarPure statusPure statusIndlæg: 10Geografisk sted: HerningTilmeldt: 20. dec 2007, 17:25
Det er da rart at se, at der er nogle, der kan få løst deres partikelfilterproblem forholdsvist problemløst.

Min 451´er er købt tilbage i december 2007, og har fået opkrævning på partikeludledningstillægget her i sidste måned, og synes da ikke det er helt nemt at få det fjernet :(

Min forhandler (Lindholm Biler) har sagt, at motorkontoret kan afhjælpe problemet, mens motorkontoret giver mig 3 valgmuligheder: Syn, Erklæring fra Mercedes eller Erklæring fra forhandler.

Lindholm Biler har fået deres seneste udfyldte erklæringer retur fra SKAT med besked om, at de ikke må udfylde dem, da de ikke er importører, så det er da ikke til at blive klog på :roll:

Vh Vibeke

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 472Geografisk sted: 3370 MelbyTilmeldt: 22. jul 2008, 18:23
Vibeke skrev:
Lindholm Biler har fået deres seneste udfyldte erklæringer retur fra SKAT med besked om, at de ikke må udfylde dem, da de ikke er importører, så det er da ikke til at blive klog på :roll:

Vh Vibeke

Hej

Hvor får Lindholm deres biler fra ?, henter de dem ikke i udlandet ?, hvis ikke så må de kunne oplyse dig hvor de får dem fra, ok, måske de 'bare' køber/sælger Danske biler, men under alle omstændigheder må de kunne oplyse hvor din bil kommer fra, og derfra må du ta' kontakt til importøren, udfyld denne formular og send den til importøren, så skulle resten gå af sig selv.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=69167

Smart ForTwo Passion CDI 10. (Leo) --> Billede
Smart ForTwo Pure+ CDI 08. (Elo) --> Billede
BrugeravatarBrabus statusBrabus statusIndlæg: 1144Geografisk sted: AalborgTilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
Det er ligegyldigt hvor bilen oprindelig er fra :D
Udfyld formularen og få et stempel fra forhanderen :wink: -det er meget enkelt...

Citronhalvmåne? Jo jo, kom bare! -jeg gir ;-)

Smart fortwo cdi passion cabriolet '08
Opel Meriva 1.3 cdti '06
BrugeravatarPure statusPure statusIndlæg: 10Geografisk sted: HerningTilmeldt: 20. dec 2007, 17:25
Jeg er rimelig overbevist om, at Lindholm Biler selv har importeret (i hvert fald min bil) fra Tyskland, så i mine øjne er de "min importør", men de har jo åbenbart fået nogle erklæringer retur fra SKAT med den besked, at de ikke må udfylde dem.

Nu har jeg skrevet til SKAT for at få en afklaring af, om de må udfylde dem eller ej. Jeg troede jo netop, at de erklæringer var møntet på tilfælde, hvor ens forhandler selv har importeret bilen :? Så må jeg jo gøre et forsøg mere for at få dem til at udfylde den.

Vh Vibeke

BrugeravatarBrabus statusBrabus statusIndlæg: 1144Geografisk sted: AalborgTilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
Vibeke skrev:
Jeg er rimelig overbevist om, at Lindholm Biler selv har importeret (i hvert fald min bil) fra Tyskland, så i mine øjne er de "min importør", men de har jo åbenbart fået nogle erklæringer retur fra SKAT med den besked, at de ikke må udfylde dem.

Nu har jeg skrevet til SKAT for at få en afklaring af, om de må udfylde dem eller ej. Jeg troede jo netop, at de erklæringer var møntet på tilfælde, hvor ens forhandler selv har importeret bilen :? Så må jeg jo gøre et forsøg mere for at få dem til at udfylde den.

Vh Vibeke

-Du udfylder erklæringen.
-Får stemplet og underskrevet erklæringen hos Lindholm biler.
-Sender erklæringen til SKAT pr. post.

Så får du pengene retur :D

Opel Meriva 1.3 cdti '06
Jeg har skam godt forstået fremgangsmåden med erklæringen :lol: Men det er ikke nemt at følge den, når Lindholm Biler ikke vil underskrive erklæringen på grund af en melding fra SKAT om, at de ikke må lave erklæringen, men i stedet henviser mig til typegodkendelsen fra Færdelsstyrelsen og motorkontoret.

Men der skulle være en afklaring i gang, så mon ikke det bliver løst.

Vh Vibeke

BrugeravatarBrabus statusBrabus statusIndlæg: 1604Geografisk sted: AalborgTilmeldt: 11. sep 2007, 16:16
Hvis Lindholm biler har bare lidt styr på kundepleje, så skal du slet ikke døje med det, for I er vel enige om at bilen er købt med Partikelfilter, eller?

Men det løser sig nok :)
/Peter

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 350Geografisk sted: FredericiaTilmeldt: 4. feb 2010, 00:36
Hehe... lidt sjovt med mit forum navn :P

Det kan være jeg lige skal have fat i dem oppe ved Lindholm Biler :D

Smart Fortwo CDI 2010
Lindholm
Lindholm-biler! -ikke at forveksle med Lindholm fra klubben :D

Opel Meriva 1.3 cdti '06
BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 350Geografisk sted: FredericiaTilmeldt: 4. feb 2010, 00:36
bageren skrev:
Lindholm-biler! -ikke at forveksle med Lindholm fra klubben :D

I hvert fald ikke så længe det er kritik :P

Smart Fortwo CDI 2010
Lindholm
Dårlig omtale er bedre end ingen omtale :oops:

Opel Meriva 1.3 cdti '06
bageren skrev:
Dårlig omtale er bedre end ingen omtale :oops:

:lol: hehe, det er selvfølgelig rigtig nok :lol:

Smart Fortwo CDI 2010
Lindholm
Jeg har nu modtaget et brev fra SKAT med info om, at de har slettet udligningstillægget og samtidig fået en tilrettet registeringsattest :D

Jeg går ud fra, at det var min mail til dem, der har foranledet ændringen, så det kan åbenbart godt lade sig gøre at få det ændret uden en erklæring (hvis man altså får fat i den rigtige medarbejder)

Vh Vibeke

Ps. Lindholm: Du kan roligt beholde dit navn - de er skam flinke folk hos Lindholm Biler :)

Vibeke skrev:
Jeg har nu modtaget et brev fra SKAT med info om, at de har slettet udligningstillægget og samtidig fået en tilrettet registeringsattest

Jeg går ud fra, at det var min mail til dem, der har foranledet ændringen, så det kan åbenbart godt lade sig gøre at få det ændret uden en erklæring (hvis man altså får fat i den rigtige medarbejder)

Vh Vibeke

Det var da dejligt at høre det kunne lade sig gøre ved bare at sende en mail til skat :D

Vibeke skrev:
Ps. Lindholm: Du kan roligt beholde dit navn - de er skam flinke folk hos Lindholm Biler

Det lyder virkelig godt :D

Smart Fortwo CDI 2010
Lindholm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Tidszone: Europa/København [DST ]
Side 6 af 7
92 indlæg
Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg