Hej alle. jeg er kommet i den ulykkelige situation at min smart lige pludselig ikke ville gå i gear. Jeg kom kørende i tørt vejr hen ad en vej, jeg stoppede for at snakke med en bekendt, slukkede motoren, da jeg så startede igen ville bilen ikke gå i gear. jeg genstartede, og kom i gear.. så kørte jeg ind til siden og slukkede motoren igen, men så låste bilen sig i 1. gear
min esp "!" og min abs lampe lyset ligeså snart jeg har trådt hårdt på bremsen, også hvis jeg holder stille
Jeg fik "rystet" bilen ud af gear ved at skubbe den frem og tilbage, og kunne køre derfra, men bakgearet virker ikke, og bilen går ikke længere selv i gear når jeg skubber gearstangen mod venstre. først når jeg skubber den mod "+" går den i gear.
jeg ringede til Kim "Pelfire" som foreslog bremselyskontakten, da bremselyset nemlig heller ikke virker mere, men kontakten er fin nok..! men hvis jeg laver en direkte forbindelse på stikket til kontakten sker der ikke noget..
se dette link:
http://www.evilution.co.uk/663nu kommer så det underlige.. som sagt er der ikke bremselys hvis jeg laver en lus mellem ben 1 og 4 på tegningen, men hvis jeg luser de to andre, altså ben 2 og 3, så er der pludselig lys i bremserne og gearet virker.. hvordan kan det ske?!
smartværkstedets computer fortæller at det er en defekt esp computer.. rimelig dyr sag, men har fundet nogle steder på nettet hvor folk skriver om en defekt sensor til esp, som efter sigende skulle befinde sig i rattet? er det noget nogen kan be- eller afkræfte dette? det er primært 450 modellen folk beskriver, og min er en 451 fra 2007
sikken en smøre..
håber virkelig at nogen ved noget..!
på forhånd tak..
Anders Sigersen