Information

Information

Velkommen til smart klub danmarks forum - stedet hvor smart entusiaster mødes og udveksler erfaringer.

Du ser i øjeblikket vores forum som Gæst, hvilket giver dig begrænset adgang til indholdet på vores forum. Ved at registrere dig som bruger vil du få adgang til at forfatte og svare på indlæg, se andre brugeres profiler, se uploadede billeder, søgning, adgang til at sende og modtage private beskeder (PB) og meget mere.

Registrering er hurtig, simpel og helt gratis. Registrer dig og bliv en del af vores fællesskab!

Hvis du har problemer med registreringen eller dit login, kan du kontakte os på info@smartklubdanmark.dk.

Forfatter besked

Boardindeks  ~  Teknik og modifikationer  ~  Fejl i esp / bremselys / gearskift

BrugeravatarPure statusPure statusIndlæg: 3Tilmeldt: 12. apr 2010, 23:11
Hej alle. jeg er kommet i den ulykkelige situation at min smart lige pludselig ikke ville gå i gear. Jeg kom kørende i tørt vejr hen ad en vej, jeg stoppede for at snakke med en bekendt, slukkede motoren, da jeg så startede igen ville bilen ikke gå i gear. jeg genstartede, og kom i gear.. så kørte jeg ind til siden og slukkede motoren igen, men så låste bilen sig i 1. gear

min esp "!" og min abs lampe lyset ligeså snart jeg har trådt hårdt på bremsen, også hvis jeg holder stille

Jeg fik "rystet" bilen ud af gear ved at skubbe den frem og tilbage, og kunne køre derfra, men bakgearet virker ikke, og bilen går ikke længere selv i gear når jeg skubber gearstangen mod venstre. først når jeg skubber den mod "+" går den i gear.

jeg ringede til Kim "Pelfire" som foreslog bremselyskontakten, da bremselyset nemlig heller ikke virker mere, men kontakten er fin nok..! men hvis jeg laver en direkte forbindelse på stikket til kontakten sker der ikke noget..

se dette link:

http://www.evilution.co.uk/663

nu kommer så det underlige.. som sagt er der ikke bremselys hvis jeg laver en lus mellem ben 1 og 4 på tegningen, men hvis jeg luser de to andre, altså ben 2 og 3, så er der pludselig lys i bremserne og gearet virker.. hvordan kan det ske?!

smartværkstedets computer fortæller at det er en defekt esp computer.. rimelig dyr sag, men har fundet nogle steder på nettet hvor folk skriver om en defekt sensor til esp, som efter sigende skulle befinde sig i rattet? er det noget nogen kan be- eller afkræfte dette? det er primært 450 modellen folk beskriver, og min er en 451 fra 2007

sikken en smøre..

håber virkelig at nogen ved noget..!

på forhånd tak..

Anders Sigersen

BrugeravatarPulse statusPulse statusIndlæg: 118Geografisk sted: Rude - VestsjællandTilmeldt: 19. sep 2009, 18:42
Puhaaa.....

Jeg har præsis samme problem.

Min vil bare overhoved ikke i gear !! :(

Har du fået afhjulpet problemet ?

Jeg håber lidt det er en garanti-sag - da min er under 2 år gammel.

Ja jeg fik afhjulpet det. har du prøvet at skifte bremselyskontakten? det er lidt tricky at justere den.

men fejlen på min bil var i det stik som sidder på bremselyskontakten. der var en løs forbindelse i det, som jeg fixede ved at mase stikbenene lidt sammen med en lille skruetrækker.

jeg opdagede det da jeg rodede ved kontakten i mørke og så at stikket slog gnister. håber det hjalp. ellers skriv nogle flere detaljer

Anders Sigersen

BrugeravatarPulse statusPulse statusIndlæg: 118Geografisk sted: Rude - VestsjællandTilmeldt: 19. sep 2009, 18:42
Det endte med at det var kontakten.

Jeg regner med at skulle hente bilen senere i dag - for Daimler fik lov at skrue på garantien :-)

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 472Geografisk sted: 3370 MelbyTilmeldt: 22. jul 2008, 18:23
Hej

Evilution skriver lidt i dag omkring problemet med at få bilen i gear, dog primært omkring problemer med at komme i bakgear, og det ser ikke ud til at problemet altid er bremselyskontakten, ihvertfald ikke i 451'erne. - Kig her:

http://www.evilution.co.uk/index.php?id=701

Smart ForTwo Passion CDI 10. (Leo) --> Billede
Smart ForTwo Pure+ CDI 08. (Elo) --> Billede
Det var da heldigt nok :p men det plejer ofte at være den kontakt.. Men velkommen på vejen igen så :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Tidszone: Europa/København [DST ]
Side 1 af 1
6 indlæg
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer