Information

Information

Velkommen til smart klub danmarks forum - stedet hvor smart entusiaster mødes og udveksler erfaringer.

Du ser i øjeblikket vores forum som Gæst, hvilket giver dig begrænset adgang til indholdet på vores forum. Ved at registrere dig som bruger vil du få adgang til at forfatte og svare på indlæg, se andre brugeres profiler, se uploadede billeder, søgning, adgang til at sende og modtage private beskeder (PB) og meget mere.

Registrering er hurtig, simpel og helt gratis. Registrer dig og bliv en del af vores fællesskab!

Hvis du har problemer med registreringen eller dit login, kan du kontakte os på info@smartklubdanmark.dk.

Forfatter besked

Boardindeks  ~  Præsentation  ~  Ny herinde, måske snart med smartCar..

BrugeravatarPure statusPure statusIndlæg: 5Tilmeldt: 2. jul 2010, 10:07
Hej Alle ! :-)

Ville blot lave en kort præsentation af undertegnede og sætte et aftryk.

Navnet er Alex, 33 år uddannet elektriker, autodidacht MC-mekaniker og nu under uddannelse indenfor HR/coaching.

Har siddet og læst en del i tips og tricks & og modifikationer, for at se om der er noget man skal være særligt opmærksom på ved køb af SmartCar..
..det virker ikke umiddelbart som om at der er gentagne fejl på bilen,
og det er jo skønt. -så vil kigge videre og overveje nærmere om det er en Smart jeg må have næste gang. (inden for kortere tid)

..jeg har også været ude og prøve en Smart, synes den kørte ganske fint.
man/jeg sad godt i den, alt virkede fint..
..og fartbøder er vist ikke noget særligt stort emne -men det er jo også fint nok.
(er dog ldt i tvivl om den overhoved kan trække skindet af en kop kakao ?? )

tak for en god side ! -håber at alle har en god dag !

mvh Alex

BrugeravatarRedaktør TeamRedaktør TeamIndlæg: 1210Geografisk sted: Trige, Århus NordTilmeldt: 18. aug 2009, 07:08
Hejsa og velkommen til.

Jamen bare rolig, man kan sagten få klip i kortet, spørg blot Lindholm :plaster:
Men mht. bilen, så er den det bedste jeg nogensinde har købt.
Anede INTET om den da jeg sprang hovedkuls ud i købet sidste år i august.
Nu ca 28000km senere er smilet stadig mindst lige så stort som ved 1. tur.
Angående problemer, har jeg haft en del problemer med at finde ud af hvad jeg skulle lave af mods. (har fx lige brugt ca en måned på at finde en passende gearknop) 8)

Jeg har kun fortrudt én tilng ved købet af smart...
-at jeg ikke købte smart for flere år siden!

Held og lykke i dit valg af bil :D

Ja den er mat og jeg er stolt af det !!!
Billede
Billede
BrugeravatarPulse statusPulse statusIndlæg: 205Geografisk sted: Rødding, 8830 TjeleTilmeldt: 13. jan 2008, 23:23
Alexmart skrev:
.
..og fartbøder er vist ikke noget særligt stort emne -men det er jo også fint nok.

Pssst...: 84 hk 8)

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 252Geografisk sted: DianalundTilmeldt: 26. dec 2009, 22:48
smartwise.dk skrev:
Alexmart skrev:
.

Pssst...: 84 hk 8)

Fra 0-100km på ca :?:

May the Smart force be with you
BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 592Geografisk sted: København ØTilmeldt: 15. apr 2008, 15:39
0-100 er ikke så interessant igen, men mener den er 10,9 sek på 84 hk modellen... Kig hellere på hk/kg forholdet, sammenholdt med hæktræk og hækmotor giver det nogle sjove køreegenskaber, særligt i sving....

Endelig kan man jo proppe en del ekstra hypper i en 84 hk, brabus har 98 og nogle kører da rundt med 110+ hk...

BrugeravatarPulse statusPulse statusIndlæg: 205Geografisk sted: Rødding, 8830 TjeleTilmeldt: 13. jan 2008, 23:23
Ladybug skrev:

Aaaaner det ikke - har aldrig tjekket efter...

Smart´en er og bliver aldrig en racerbil - men som Fred skriver er den go-kart sjov i svingene, med kun et par meter mellem akslerne og en kvik motor i bag. Og den er med garanti hurtigere end rigtig, rigtig mange Brian´er når lyset skifter til grønt... ihvertfald de første par hundrede meter.

For mig har bekendtskabet med en "84´er" været enormt fornøjeligt. I dagligdagen kører den som alle andre smart´er - pænt, økonomisk, og sjovt - men trykker man to gange med venstre pegefinger og trykker pedalgassen i bund, så... :twisted:

Og som Fred også nævner er der, mig bekendt, i hvert fald allerede et par stykker her i klubben der har hevet 110-115 heste ud af samme motor. Så alle muligheder er åbne :wink:

Ta´en tur - det´sjovt..: 84 ps - testdrive

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 933Geografisk sted: NivåTilmeldt: 2. jun 2008, 15:53
Ladybug skrev:

Jeg har "opgraderet" min 84'er -
0 - 80 på under 5
ved 80 VIL gearet skifte til tredie og det tager jo som bekendt tid :?
Så 0 - 100 ligger på omkring 9

(Lidt mere med campingvognen på slæb :lol: )

:-) Will

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 350Geografisk sted: FredericiaTilmeldt: 4. feb 2010, 00:36
Som Stump siger så fint :) så kan man godt få klip i kortet....

Jeg fik et klip i kortet for at køre for hurtigt i Smarten, så det er noget man skal passe på.... jeg skal i hvert fald :D

Smart Fortwo CDI 2010
Lindholm
Hej igen :D

..og tak for jeres svar :lol:

joeh, altså.. jeg er jo klar over at man sagtens kan få fartbøder i en smart, men da jeg prøvede én ude hos Eurobiler i Herlev, følte jeg ikke den helt store trang til at blææse afsted.
..hvis det var dét jeg ville på landevejen, så ville jeg nok købe en anden tysk model med 1,8T motor -eller noget :wink:

gearskiftet var nok dét som jeg bogstaveligt talt kiggede mest på... !!
-og måtte have tålmodighed med :shock:
..men har fundet ud af at der findes en model med et hurtigere skift, end den jeg prøvede.. :)

-alt i alt skal jeg faktisk bare bruge en lille bil, der kan fragte mig og min kæreste. .-som er billig i drift OG kan trække en trailer(*).
..men vil da ikke afvise at jeg vil søge noget tuning, så det går lidt hurtigere i optræk...
men min erfaring med at tune, er at det bare bliver dyere og dyere i benzin, service, dæk, bremser osv osv

(*) på traileren skal der stå en 3-cylindret maskine fra Triumph på 675 ccm
0-100 på knapt 3 sek.

BrugeravatarBrabus Xclusive statusBrabus Xclusive statusIndlæg: 2304Geografisk sted: KøbenhavnTilmeldt: 5. feb 2008, 23:08
Alexmart skrev:
Hej igen :D

..og tak for jeres svar :lol:

joeh, altså.. jeg er jo klar over at man sagtens kan få fartbøder i en smart, men da jeg prøvede én ude hos Eurobiler i Herlev, følte jeg ikke den helt store trang til at blææse afsted.
..hvis det var dét jeg ville på landevejen, så ville jeg nok købe en anden tysk model med 1,8T motor -eller noget :wink:

gearskiftet var nok dét som jeg bogstaveligt talt kiggede mest på... !!
-og måtte have tålmodighed med :shock:
..men har fundet ud af at der findes en model med et hurtigere skift, end den jeg prøvede.. :)

-alt i alt skal jeg faktisk bare bruge en lille bil, der kan fragte mig og min kæreste. .-som er billig i drift OG kan trække en trailer(*).
..men vil da ikke afvise at jeg vil søge noget tuning, så det går lidt hurtigere i optræk...
men min erfaring med at tune, er at det bare bliver dyere og dyere i benzin, service, dæk, bremser osv osv

(*) på traileren skal der stå en 3-cylindret maskine fra Triumph på 675 ccm
0-100 på knapt 3 sek.

Hvorfor ikke lade Triumphen trække en trailer med en Smart på, det må da være sjovere ;-)

:wink: Jeg kan godt se at det ville se sjovt ud :D

Men den Triumph jeg har, er kun til bane brug -da jeg har RoadRacing som sport/hobby..
-og måske man også skal ha fat i en fysisk størrere motorcykel for at trække en trailer af den størrelse :D

jeg synes iøvrigt at denne Smart er et fornuftigt tiltag:
http://www.smartuki.com/

BrugeravatarPure statusPure statusIndlæg: 34Geografisk sted: FynTilmeldt: 3. feb 2008, 21:13
Alexmart skrev:
... min kæreste. .-som er billig i drift OG kan trække en trailer(*)..

Det lyder godt nok som den perfekte kæreste du har fundet dig - pas godt på hende :mrgreen:

BrugeravatarPulse statusPulse statusIndlæg: 58Geografisk sted: Skibby, Sjælland, DK!Tilmeldt: 7. jul 2008, 17:45
smartwise.dk skrev:
Ladybug skrev:

Aaaaner det ikke - har aldrig tjekket efter...

Smart´en er og bliver aldrig en racerbil - men som Fred skriver er den go-kart sjov i svingene, med kun et par meter mellem akslerne og en kvik motor i bag. Og den er med garanti hurtigere end rigtig, rigtig mange Brian´er når lyset skifter til grønt... ihvertfald de første par hundrede meter.

For mig har bekendtskabet med en "84´er" været enormt fornøjeligt. I dagligdagen kører den som alle andre smart´er - pænt, økonomisk, og sjovt - men trykker man to gange med venstre pegefinger og trykker pedalgassen i bund, så... :twisted:

Og som Fred også nævner er der, mig bekendt, i hvert fald allerede et par stykker her i klubben der har hevet 110-115 heste ud af samme motor. Så alle muligheder er åbne :wink:

Ta´en tur - det´sjovt..: 84 ps - testdrive

Jo gu er det da en racer bil!

http://www.youtube.com/watch?v=8VzQKBkY ... re=related

BrugeravatarBrabus Xclusive statusBrabus Xclusive statusIndlæg: 2304Geografisk sted: KøbenhavnTilmeldt: 5. feb 2008, 23:08
Williams_Nest skrev:

0 - 80 på under 5

(Lidt mere med campingvognen på slæb ) :)

0-80 på under 5 sek. ? hold da op det svarer nogenlunde til en Honda Civic Type-R eller en BMW 330Ci Coupé? De ligger begge på ca. 4.5 sek. 0-80 og ca 6.4 sek for 0-100

Og 0-100 på omkring 9 sek, så er den hurtigere end en Smart Brabus Ultimate 112, den skal bruge 9.5 sek om det.

Disse tal får min 71 hk til at blegne noget ... psuk ! :oops:

BrugeravatarPassion statusPassion statusIndlæg: 252Geografisk sted: DianalundTilmeldt: 26. dec 2009, 22:48
bjn skrev:
Williams_Nest skrev:

0 - 80 på under 5

(Lidt mere med campingvognen på slæb ) :)

0-80 på under 5 sek. ? hold da op det svarer nogenlunde til en Honda Civic Type-R eller en BMW 330Ci Coupé? De ligger begge på ca. 4.5 sek. 0-80 og ca 6.4 sek for 0-100

Og 0-100 på omkring 9 sek, så er den hurtigere end en Smart Brabus Ultimate 112, den skal bruge 9.5 sek om det.

Disse tal får min 71 hk til at blegne noget ... psuk ! :oops:

Bjørn tøf tøf tøf :lol:

May the Smart force be with you

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter:

Tidszone: Europa/København [DST ]
Side 1 af 1
15 indlæg
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer