Udskiftning af kobling

Spørg eller skriv om alt der vedrører smart, som ikke har teknisk karakter. Eks. værksteder, nye modeller, artikler, links mm.
Besvar
Brugeravatar
Tom Sjørvad
Pure status
Pure status
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. sep 2021, 18:01
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel
Geografisk sted: 6310 Broager

Udskiftning af kobling

Indlæg af Tom Sjørvad » 5. okt 2021, 20:05

Hejsa.
Jeg er ny som Brugt-Smart ejer, og behøver allerede en udskiftning af min kobling (den rusker og glider). Min Smart har kørt 103.000 km., og det er en 451 årg. 08, så det er vel egentligt OK, og det skal BAR gøres.
Er der nogen der kan henvise til en dygtig og erfaren mekaniker i Sønderjylland? Det er mit indtryk, at det ikke er alle værksteder, som er lige begejstrede for at skifte kobling i en Smart.

Brugeravatar
Skiltepusheren
Passion status
Passion status
Indlæg: 900
Tilmeldt: 22. jul 2013, 23:42
smart model: Roadster 452
smart årgang: 2003
smart motor: Benzin
2. smart - model: Fortwo 451
2. smart - variant: NightOrange
2. smart - årgang: 2011
2. smart - type: Coupe
Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
Kontakt:

Re: Udskiftning af kobling

Indlæg af Skiltepusheren » 6. okt 2021, 22:44

Det er nok ikke selve det mekaniske arbejde med at udskifte koblingen, de frygter.
Den er nemlig skruet sammen præcis som alle andre biler/koblinger.
Men kobling/koblingsaktuatoren - altså den automatiske kobling - skal kalibreres efter udskiftningen, og det er der mange der enten ikke ved, eller ikke kan.

Sønderjylland er trods alt et større område, men du kan kigge i listen over de firmaer klubben har rabataftaler med. Her vil du f.eks. Finde “Klaus + Co”, som er Mercedes og Smart center i Flensburg.
De taler faktisk også dansk :-) og de er vældig flinke.
Tag medlemskortet med, og der er rabat - 10% på dele til Smart.

Du kan også høre hos P. Christensen, som også er i det sønderjyske, hele 3 steder.
Der er der 15% på dele og tilbehør.

Og endelig - hvis du har mod på at køre til Ringsted, så er der et fantastisk Smart værksted der.
Smartcars.dk er et efterhånden legendarisk “frit” værksted, der stort set kun beskæftiger sig med Smart.

God jagt - og tillykke med Smart´en :-)
Klister-hilsen

Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
[skiltemaleren.dk]

________________________________________________________
//Smart 452//BEDST STYLEDE 2015+2016//BEST IN SHOW 2016+2017+2019//BEDSTE FARVEKOMBI 2017+2019//BEDST VEDLIGEHOLDTE 2017+2023//

Besvar