Findes der ikke en Orginal mormor lader fra SMART til 6 Amp - ?
Da jeg købt bilen var der en mormorlader til 9 Amp med 230 volt stik, har så lige via forhandler bestilt ny mormor lader og for igen en 9 amp - forsat med 230volt stikket og ikke et CEE industristik ( Billede er vedhæfter ) .
Har andre blot købt en billig model fra eksempelvis T-hansen - ??
SMART EQ Forfour
Original mormor lader til 6Amp - ?
- Ny_SMART_ForFour_ejer
- Pure status

Original mormor lader til 6Amp - ?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
smart42
- Brabus Xclusive status

- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2011
- smart motor: Benzin
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Re: Original mormor lader til 6Amp - ?
En mormorlader er vel pr. definition en til 220 V, som de på billedet?
Hvilken type stik er det du gerne vil have?
I min smart fulgte der den lader med du viser på billedet samt denne på billedet herunder:
Hvilken type stik er det du gerne vil have?
I min smart fulgte der den lader med du viser på billedet samt denne på billedet herunder:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Ny_SMART_ForFour_ejer
- Pure status

Re: Original mormor lader til 6Amp - ?
Tak for svaret.
Jeg har lige været i kontakt med Ejner Hessel.
Der findes desværre ikke en 6 A “mormor-lader” til SMART, kun den model, som jeg viste på billedet, med 230 V-stik, men den er på 9 A (måske godkendt i Tyskland).
Hvis den skulle være lovlig i Danmark, skulle den have et CEE-stik.
Sikkerhedsstyrelsen har tidligere advaret mod “mormor-ladere”, der trækker mere end 6A:
https://www.sik.dk/nyheder/sikkerhedsst ... -brandfare
Mit mål var blot at finde en original “mormor-lader” fra SMART, som overholder dansk lovgivning, så man forsvarligt kan bruge den i nødstilfælde hos venner eller i sommerhus.
Bare en opdatering til andre, der kunne finde det relevant – Laderen fungerer rigtig godt med 9 Amp. Jeg bruger bare et "CEE combi-udtag", som allerede har et indbygget 230V-stik, og husker lige at tage en adapter med, så jordforbindelsen også er med.
Jeg har lige været i kontakt med Ejner Hessel.
Der findes desværre ikke en 6 A “mormor-lader” til SMART, kun den model, som jeg viste på billedet, med 230 V-stik, men den er på 9 A (måske godkendt i Tyskland).
Hvis den skulle være lovlig i Danmark, skulle den have et CEE-stik.
Sikkerhedsstyrelsen har tidligere advaret mod “mormor-ladere”, der trækker mere end 6A:
https://www.sik.dk/nyheder/sikkerhedsst ... -brandfare
Mit mål var blot at finde en original “mormor-lader” fra SMART, som overholder dansk lovgivning, så man forsvarligt kan bruge den i nødstilfælde hos venner eller i sommerhus.
Bare en opdatering til andre, der kunne finde det relevant – Laderen fungerer rigtig godt med 9 Amp. Jeg bruger bare et "CEE combi-udtag", som allerede har et indbygget 230V-stik, og husker lige at tage en adapter med, så jordforbindelsen også er med.