Hej er der nogen her inde der kan hjælpe mig ?
Min kones smart 451 diesel fra 2008 hopper ved igangsætning i både 1 og bak gier.
Det kan være så voldsom at den går i stå ved det
Den har lige fået ny kobings’ sæt og ny koblings aktuator,
Der er kørt indlæring program af både kobling og gierkasse !
Hopper ved igangsætning
- oeandersen
- Pure status

- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 21. mar 2022, 16:41
- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2013
- smart motor: Diesel
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: Hopper ved igangsætning
Hvis ikke du har fået løst dit problem kan din fejl ligge i dit ledningsnet til gearskiftet som kan fåes ved hessel
- Smart451pure
- Pure status

- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. jul 2021, 22:21
- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2008
- smart motor: Diesel
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: Passion
- 2. smart - årgang: 2007
- 2. smart - type: Coupe
- Geografisk sted: Brande
- Kontakt:
Re: Hopper ved igangsætning
Jeg har oplevet problemet på begge mine smarter, og i begge tilfælde var det serligt udtalt i vådt og fugtigt vejr, så var klar over at det måtte være en elektrisk fejl, og her forsvandt det i begge tilfælde da jeg skiftede ledningsnettet til gearkassen, og da du skriver at både kobling og aktuator er skiftet, vil jeg også prøve at skifte ledningsnettet, du skal dog være opmærksom på at hessel har ca en måneds leveringstid på det, da det ikke er pa lager og først skal produceres (fik jeg at vide da jeg skulle skifte på den første), så valgte at købe et brugt i stedet for som fungerede upåklageligt, købte også et brugt til den jeg har nu, som nu indtil videre har kørt ca 1,5 år
Se evt dette opslag fra første gang jeg oplevede problemet viewtopic.php?f=19&t=11151&p=77460#p77460
Se evt dette opslag fra første gang jeg oplevede problemet viewtopic.php?f=19&t=11151&p=77460#p77460