Hopper ved igangsætning

Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
Besvar
Brugeravatar
smart i en fart
Pure status
Pure status
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. aug 2024, 15:55

Hopper ved igangsætning

Indlæg af smart i en fart » 25. aug 2024, 16:39

Hej er der nogen her inde der kan hjælpe mig ?
Min kones smart 451 diesel fra 2008 hopper ved igangsætning i både 1 og bak gier.
Det kan være så voldsom at den går i stå ved det
Den har lige fået ny kobings’ sæt og ny koblings aktuator,
Der er kørt indlæring program af både kobling og gierkasse !

Brugeravatar
oeandersen
Pure status
Pure status
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21. mar 2022, 16:41
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2013
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hopper ved igangsætning

Indlæg af oeandersen » 9. mar 2025, 15:58

Hvis ikke du har fået løst dit problem kan din fejl ligge i dit ledningsnet til gearskiftet som kan fåes ved hessel

Brugeravatar
Smart451pure
Pure status
Pure status
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16. jul 2021, 22:21
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel
2. smart - model: Fortwo 451
2. smart - variant: Passion
2. smart - årgang: 2007
2. smart - type: Coupe
Geografisk sted: Brande
Kontakt:

Re: Hopper ved igangsætning

Indlæg af Smart451pure » 9. mar 2025, 19:45

Jeg har oplevet problemet på begge mine smarter, og i begge tilfælde var det serligt udtalt i vådt og fugtigt vejr, så var klar over at det måtte være en elektrisk fejl, og her forsvandt det i begge tilfælde da jeg skiftede ledningsnettet til gearkassen, og da du skriver at både kobling og aktuator er skiftet, vil jeg også prøve at skifte ledningsnettet, du skal dog være opmærksom på at hessel har ca en måneds leveringstid på det, da det ikke er pa lager og først skal produceres (fik jeg at vide da jeg skulle skifte på den første), så valgte at købe et brugt i stedet for som fungerede upåklageligt, købte også et brugt til den jeg har nu, som nu indtil videre har kørt ca 1,5 år

Se evt dette opslag fra første gang jeg oplevede problemet viewtopic.php?f=19&t=11151&p=77460#p77460
Med venlig hilsen

Jannik Pallesen

“Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers.”Colin McRae
Billede

Besvar