Min smart fortwo 451 fra 2009 mistede sideskørtet i passagersiden , mens jeg kørte på motorvejen i tæt trafik. Det faldt bare af.
Den er lige kommet fra et autoriseret værksted, hvor der blev lavet undervognsbehandling og skiftet beklædning rundt om forhjulet i passagersiden. Jeg tænker, at værkstedet ikke har samlet “beklædningerne” rigtigt. Men hvad gør jeg?
Har jeg krav på, at værkstedet erstatter sideskørtet uden omkostninger for mig?
Sideskørter
- Coolkaj
- Pulse status

- smart model: Fortwo 450
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: NightOrange
- 2. smart - årgang: 2011
- 2. smart - type: Coupe
- Geografisk sted: Skælskør
Re: Sideskørter
Jeg vil så absolut mene at du har et krav. Man har ikke monteret clips igen efter at skørtet var afmonteret. Der sidder 5 clips og bare to er nok til at holde det fast, så det er virkeligt ringe arbejde når det kan falde af.
- smart42dk
- Brabus Xclusive status

- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2018
- smart motor: El
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Du kan jo tjekke den anden side og hvis de mangler der, så har du en forholdsvis god sag 
- smart42dk
- Brabus Xclusive status

- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2018
- smart motor: El
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Du kan evt. starte med at kigge her:
viewtopic.php?f=31&t=3047
Det er den første model af sideskørt, så afhængig af hvilken årgang du har, så kan de være forskelle, men princippet er det samme.
viewtopic.php?f=31&t=3047
Det er den første model af sideskørt, så afhængig af hvilken årgang du har, så kan de være forskelle, men princippet er det samme.
- Skiltepusheren
- Passion status

- smart model: Roadster 452
- smart årgang: 2003
- smart motor: Benzin
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: Passion
- 2. smart - årgang: 2007
- 2. smart - type: Cabriolet
- Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
- Kontakt:
Der skal VIRKELIGT meget til at de paneler falder af, hvis de er korrekt monteret.Inga skrev: ↑14. nov 2025, 22:43Min smart fortwo 451 fra 2009 mistede sideskørtet i passagersiden , mens jeg kørte på motorvejen i tæt trafik. Det faldt bare af.
Den er lige kommet fra et autoriseret værksted, hvor der blev lavet undervognsbehandling og skiftet beklædning rundt om forhjulet i passagersiden. Jeg tænker, at værkstedet ikke har samlet “beklædningerne” rigtigt. Men hvad gør jeg?
Har jeg krav på, at værkstedet erstatter sideskørtet uden omkostninger for mig?
Og når du skriver "autoriseret værksted" - mener du så dermed et Mercedes værksted?
I så fald burde de om nogen, vide hvad de laver.
Jeg ville helt sikkert klage, og bede dem udbedre fejlen.
Klister-hilsen
Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
skiltemaleren.dk
skiltemaleren.dk