Ændre fra én til to farver

Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
Besvar
Brugeravatar
Ida
Pure status
Pure status
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jan 2021, 16:38
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Jægerspris

Ændre fra én til to farver

Indlæg af Ida » 5. jan 2021, 19:56

Hej, jeg har lige købt denne Smart: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/smart ... 3d/4954579

Jeg glæder mig som et barn til at køre den lille dyt. Og bare så fedt med det her forum!

Kunne så godt tænke mig at få lakeret tridioncellen i lys metalgrå. Findes der mon et kort, der viser hvor de firmaer der er på rabatlisten er placeret så man ikke skal søge på hver enkelt post? For jeg må hellere finde mig en dygtig autolakerer, da det ikke er folie men metallak, der er på bilen.

Forhandleren siger godt nok, at det er synd at ændre farve, fordi det er ægte lak, i stedet for folie, hvis jeg har forstået ham rigtigt. Så jeg er lidt usikker på om jeg gør noget dumt ved at kontakte en autolakerer?

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: Ændre fra én til to farver

Indlæg af ib » 5. jan 2021, 22:42

Tillykke med bilen. Du skal forbi en "skiltemaler" der kan foliere tridion i den farve du ønsker. Skulle du, eller andre senere fortryde, kan folien tages af og den originale sorte lak har ingen skade taget.
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
Ida
Pure status
Pure status
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jan 2021, 16:38
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Ændre fra én til to farver

Indlæg af Ida » 6. jan 2021, 10:38

ib skrev:
5. jan 2021, 22:42
Tillykke med bilen. Du skal forbi en "skiltemaler" der kan foliere tridion i den farve du ønsker. Skulle du, eller andre senere fortryde, kan folien tages af og den originale sorte lak har ingen skade taget.
Åh, fedt. Jeg troede ikke folien kunne binde på metallakken. Tak for svar. Smart :D Så kan en en eventuel ny køber bringe den tilbage til ensfarvet. Nu har jeg talt med Mathias fra Shinetech. Konge service fra Mathias! Han sender farvekort, forsendelse incl. kr. 65. Mathias sælger folien, men monterer ikke, så jeg bestiller folien og med hjælp fra Youtube og måske fra dette forum, så bliver den monteret, når temperaturen bliver til det. Ih, hvor jeg glæder mig.

Brugeravatar
ib
Passion status
Passion status
Indlæg: 730
Tilmeldt: 29. sep 2010, 00:14
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2009
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Hvidbjerg (Frc)

Re: Ændre fra én til to farver

Indlæg af ib » 6. jan 2021, 14:03

Held og lykke med det - det bliver dog nok lidt af en udfordring at gøre det selv. Jeg vil råde dig til at kontakte een der er vant til at foliere biler og høre hans pris. Den skal ligge lige omkring 2.000 kr.. Jeg har fået folieret 2 x tridion - fra sort til rød og det har været perfekt. Jeg kender ingen der kan foliere i københavnstrup eller nærmeste omegn. Måske der er et andet medlem der kan hjælpe.
- to Smart'er på adressen - Passion 54hk sølvmetallic cabrio til konen og en hvid cabrio komfort med rød tridion til mig.

I'm speeding because
I have to get there before
I forget where I'm going

Brugeravatar
SusanogPeter
Pulse status
Pulse status
Indlæg: 93
Tilmeldt: 8. okt 2008, 23:37
smart model: Fortwo 453
smart årgang: 2016
smart motor: Benzin
Geografisk sted: Høje Taastrup

Re: Ændre fra én til to farver

Indlæg af SusanogPeter » 6. jan 2021, 16:51

Hej og tillykke med bilen

Vi har fået folio på cellen på vores smart .
Den pris Ib nævner er kun for at dække det udvendige af cellen, hvis man også vil have det på de flader der synlige når man åbner dørene, så er det noget dyrere, vi fik det lavet af skiltepucheren, vi fik også folie på det indvendige på nær på A-stolpen. han lånte plads hos smartcar i Ringsted.
Den gang kom han alligevel ofte på værkstedet, jeg ved ikke hvordan det er nu. Tag en snak med ham.

Vi gav 3.500kr, det er rigtigt pænt arbejde og det holder fint stadigvæk her 3½ år senere.

Vi undersøgte markedet i Københavns vestegn, her var det meget dyrere, 5-6000.
4. smart august 2016, 453 capriolet, hvid/matgrå
3. smart juli 2011, 451 71Hk passion mhd lyseblå/sølv
2. smart januar 2008, 451 pure diesel, blå/sort
1. smart januar 2005, 450 pure benzin, rød/sort

Brugeravatar
Ida
Pure status
Pure status
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jan 2021, 16:38
smart model: Fortwo 451
smart årgang: 2008
smart motor: Diesel
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Ændre fra én til to farver

Indlæg af Ida » 7. jan 2021, 20:37

Tusind tak for jeres svar. Manden min er ret fingernem, så det kan være jeg snupper hans udgave, selv om den ikke måtte være helt perfekt, for 5-6000 er jo en slat penge :x :D

Besvar