Hej
Jeg har importeret en Smart Roadster Coupe, 82 hk fra 2003 - som jeg gerne vil have sw opdateret samt justeret kobling. Er der nogen på fyn enten privatperson med MB Star eller et godt værksted for smart - som kan klare opgaven. På forhånd tak
MB Star sw update på fyn
- Michael Bjørnskov
- Pure status
- smart årgang: 2003
- smart motor: Benzin
- Skiltepusheren
- Passion status
- smart model: Roadster 452
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: NightOrange
- 2. smart - årgang: 2011
- 2. smart - type: Coupe
- Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
- Kontakt:
Re: MB Star sw update på fyn
Hej, og tillykke med din Roadster - den bliver du glad for
Først - hvorfor vil du have den opdateret?
Hvis den fungerer bør du ikke ændre noget.
Husk på, at selvom der måske findes en nyere software, så er den stadigvæk mega gammel.
Bilen er 20 år - en nyere sw version, måske 17-18 år
Never change a running system...
Dernæst - Star testeren er nødvendig, men det er software også.
Jeg kunne sagtens forestille mig, at du skal omkring Mercedes for at få en nyere software.
Og jeg ved at de har adgang til den, og kan gøre det - alt afhængig af dit SAM modul.
2003 er første årgang, og de allerførste har en SAM fra 'lageret' (genbrug fra 450 serien), som ikke er helt som de senere.
Det er muligt at der findes piratkopier af software ude på nettet, men...
Personligt turde jeg ikke gå ombord i noget der er hentet fra nettet, for man kan ende op med en død SAM unit eller ECU.
Og så skal du være opmærksom på, at hvis din bil er re-mapped/optimeret/chiptunet - så ryger det ved en opdatering.
Alle data overskrives.
Kobling og gearskifte kan man fint rekalibrere. Med Star selvfølgelig, men andre testere kan det også.
I Nyborg er der bla. Simons Auto, som får anbefalinger fra andre Smart ejere.
Men du kan også kigge i den vedhæftede liste, som også indeholder en privat i 5400 Bogense.
Held og lykke med det hele
(men jeg er nysgerrig på, hvorfor du vil have ny software?)
Først - hvorfor vil du have den opdateret?
Hvis den fungerer bør du ikke ændre noget.
Husk på, at selvom der måske findes en nyere software, så er den stadigvæk mega gammel.
Bilen er 20 år - en nyere sw version, måske 17-18 år
Never change a running system...
Dernæst - Star testeren er nødvendig, men det er software også.
Jeg kunne sagtens forestille mig, at du skal omkring Mercedes for at få en nyere software.
Og jeg ved at de har adgang til den, og kan gøre det - alt afhængig af dit SAM modul.
2003 er første årgang, og de allerførste har en SAM fra 'lageret' (genbrug fra 450 serien), som ikke er helt som de senere.
Det er muligt at der findes piratkopier af software ude på nettet, men...
Personligt turde jeg ikke gå ombord i noget der er hentet fra nettet, for man kan ende op med en død SAM unit eller ECU.
Og så skal du være opmærksom på, at hvis din bil er re-mapped/optimeret/chiptunet - så ryger det ved en opdatering.
Alle data overskrives.
Kobling og gearskifte kan man fint rekalibrere. Med Star selvfølgelig, men andre testere kan det også.
I Nyborg er der bla. Simons Auto, som får anbefalinger fra andre Smart ejere.
Men du kan også kigge i den vedhæftede liste, som også indeholder en privat i 5400 Bogense.
Held og lykke med det hele
(men jeg er nysgerrig på, hvorfor du vil have ny software?)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Klister-hilsen
Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
[skiltemaleren.dk]
[skiltemaleren.dk]
Hej
Lidt sent svar. Jeg har fået justeret koblingen hos smart car i Ringsted - men de kan ikke slå paddelshift til med deres tool. Så jeg er glad for du vedhæftede listen over smartværksteder. Den vil jeg gå i gang med og få ringet rundt
Jeg er mega glad for min roadster selvom værksteder ikke kender dem - men så må jeg jo i gang selv
bh Michael
Lidt sent svar. Jeg har fået justeret koblingen hos smart car i Ringsted - men de kan ikke slå paddelshift til med deres tool. Så jeg er glad for du vedhæftede listen over smartværksteder. Den vil jeg gå i gang med og få ringet rundt
Jeg er mega glad for min roadster selvom værksteder ikke kender dem - men så må jeg jo i gang selv
bh Michael
- hanse
- Pure status
- smart model: Roadster 452
- smart årgang: 2004
- 2. smart - model: Fortwo 450
- 2. smart - variant: Passion
- 2. smart - årgang: 2004
- 2. smart - type: Coupe
Hej
Er lidt nysgerrig har du selv monteret rattet Eller Var det monteret da du købte den ?
Hvis du kommer i nærheden af Aarhus kan jeg kode det for dig
Er lidt nysgerrig har du selv monteret rattet Eller Var det monteret da du købte den ?
Hvis du kommer i nærheden af Aarhus kan jeg kode det for dig
Vh
Hans Erik Knudsen
Hans Erik Knudsen