Har du et teknisk spørgsmål, så skriv det her. Se evt. først i Tips og Tricks inden du spørger.
-
bageren
- Brabus Taylor Made
- Indlæg: 5204
- Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:08
- smart model: Fortwo 451
Indlæg
af bageren » 21. feb 2015, 15:21
Skiltepusheren skrev:bageren skrev:Det er sikkert blot en virus
I sidste uge drillede min osse (2012-40000km)
Mandag var det som om, at turboen ikke arbejde med og bilen helst ikke ville over 90 kmt!
Jeg tænkte, at der sikkert var gået en differencetryksensor eller såden noget...
Men så pillede jeg racechippen fra, for at se om det evt. kunne være den dims, der forsagede problemet!
Siden har bilen kørt uproblematisk
Men nu får vi se, om det holder! Ellers må jeg forbi den lokale smart-specialist og have bilen målt efter...
Og i dit tilfælde er det sikkert en sodet EGR ventil.
Jeg har oplevet det flere gange, og det er som om den er mere følsom når der er Race Chip monteret.
Jeg prøvede det så sent som i fredags.
Løsningen var, en flaske Bell Add i en hel tank diesel, og en tur til Vrå med sømmet i bund. 459 km. senere kørte bilen fejlfrit.
Men - det kan være hvad som helst - der sidder mange følere og små ventiler som kan drille
Og mht. producentens holdning, så er det en bil, altså, og de slides når de kører. Things break You know
Fejlen viste sig at være den kendte differencetryksensor, som sidder på udstødningen!
Et let og billigt fiks og bilen kører nu som en drøm igen
selvom man er tyk, kan man godt have tynd mave!
-
dostojevskij
- Pure status
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 23. jan 2014, 16:05
- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2012
- smart motor: Diesel
- Geografisk sted: Danmark
Indlæg
af dostojevskij » 27. maj 2015, 22:46
Hej
Synes lige jeg vil give en status på hvordan det er gået.
Som tidligere skrevet syntes det at hjælpe med at skifte den omtalte magnetventil - indtil jeg så fik halv motorkraft et stykke tid efter. Men efter at jeg nulstillede computeren igen har jeg ikke oplevet problemer siden. Som om bilen lige skulle vænne sig til den nye ventil! Mærkeligt!
Så bilen kører nu upåklageligt.
Det ærgrer mig dog at jeg kun kører 24 km i snit per liter! Men som jeg hører andre steder så er det vist meget normalt. Eller kan det blive bedre ved at rense egr mv?
Selvom bilen nu tilsyneladende kører ok så siger udlæsningen:
P0401: Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
P2355: Unknown code - More information may be available on the web
Selvom jeg nulstiller så kommer det ret hurtigt igen.
Er det noget der er "rentabel" at gøre noget ved - eller kan skade motoren?
-
Smart451pure
- Pure status
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 16. jul 2021, 22:21
- smart model: Fortwo 451
- smart årgang: 2008
- smart motor: Diesel
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: Passion
- 2. smart - årgang: 2007
- 2. smart - type: Coupe
- Geografisk sted: Brande
-
Kontakt:
Indlæg
af Smart451pure » 3. sep 2024, 17:16
Hej
Genopliver lige denne gamle tråd, da jeg er begyndt at opleve de samme ting på min 451
Men mener at det kun er 54hk der køre med difference tryks sensor, så vil lige høre om der er en der kan be eller afkræfte min påstand
Min 45hk opføre sig nemlig som om det er en difference tryks sensor der driller
og har fejlkode P2355
Med venlig hilsen
Jannik Pallesen
“Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers.” –
Colin McRae