Hej,
Er der nogen, der har erfaring med indkøb af elektriske justebare og opvarmede sidespejle til en 453 fortwo - 2015 1,0 71 HK?
Jeg tænker på partnr. på komplette spejle H/V, indvendige dæksler, ledningsnet og justerknap/greb.
Jeg forespurgte pris hos Ejner Hessel i Roskilde men har kun fået et estimat på 2.000 EUR - ja, Euro... Jeg tænker at deres reservedelsmand ikke vil anstrenge sig til af finde de nødvendige stumper.
Jeg har søgt nettet "tyndt" herunder Evilution men uden resultat, så hjælp vil være kærkommen.
Pft
Bo
Elspejle til 453 coupe - 2015 1,0 71 Hk
- lilleny
- Pure status

- smart årgang: 2015
- smart motor: Benzin
- Geografisk sted: Ishøj
-
hgs
- Pulse status

- smart model: Fortwo 453
- smart årgang: 2016
- 2. smart - model: #1
- 2. smart - variant: Brabus
- 2. smart - årgang: 2023
- 2. smart - type: SUV-Coupe
- Geografisk sted: Rødovre, København
Re: Elspejle til 453 coupe - 2015 1,0 71 Hk
Prøv evt www.mbgtc.de (Mercedes Benz Gebrauht Teil Center) der har diverse "brugte" dele også til Smart.
Har dog ikke styr på om der også skal bruges "strøm"-dele (ledninger og kontakter),
eller de generelt er tilgængelige/monteret i bilen fra start.
Har aldrig selv taget mig sammen til at få opgraderet spejlene i min 453 med varme/el-justering.
Har dog ikke styr på om der også skal bruges "strøm"-dele (ledninger og kontakter),
eller de generelt er tilgængelige/monteret i bilen fra start.
Har aldrig selv taget mig sammen til at få opgraderet spejlene i min 453 med varme/el-justering.
[b]Team Smart Fortwo McLaren[/b]
- Skiltepusheren
- Passion status

- smart model: Roadster 452
- smart årgang: 2003
- 2. smart - model: Fortwo 451
- 2. smart - variant: Passion
- 2. smart - årgang: 2007
- 2. smart - type: Cabriolet
- Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
- Kontakt:
Re: Elspejle til 453 coupe - 2015 1,0 71 Hk
Hvor mange ledningsnet i de forskellige modeller ofte er standard, giver mening. Men jeg tvivler meget på at ledningsnet til spejle og f.eks. elruder er en del af det der bare er der som standard.
Til tågelygter mm. har ledningsnet altid været det samme på Smart'erne.
Men selvom ledningerne har været der, er det ikke det samme som at der kan eftermonteres plug & play.
Bilernes styrebokse skal være forberedt til det, og det er ikke alle der kommer med de samme egenskaber.
Jeg kender mest til 451 og dens SAM boks, og der kan sagtens mangle relæer etc. i forhold til det man kunne finde på at eftermontere.
Sådan forstået, at hvis den ikke er bestilt med tågelys, så er en boks uden tågelys styring ok.
Det samme kan være gældende for elspejle og varme.
453 styreenhed kender jeg ikke, men hvis det er samme princip, så er det værd at undersøge inden man laver dyre indkøb, om det overhovedet kan lade sig gøre.
Men det er en dejlig hobby at nørde med sin Smart.
Man bliver både klog og fattig, og selvgjort er som bekendt velgjort
God arbejdslyst.
Til tågelygter mm. har ledningsnet altid været det samme på Smart'erne.
Men selvom ledningerne har været der, er det ikke det samme som at der kan eftermonteres plug & play.
Bilernes styrebokse skal være forberedt til det, og det er ikke alle der kommer med de samme egenskaber.
Jeg kender mest til 451 og dens SAM boks, og der kan sagtens mangle relæer etc. i forhold til det man kunne finde på at eftermontere.
Sådan forstået, at hvis den ikke er bestilt med tågelys, så er en boks uden tågelys styring ok.
Det samme kan være gældende for elspejle og varme.
453 styreenhed kender jeg ikke, men hvis det er samme princip, så er det værd at undersøge inden man laver dyre indkøb, om det overhovedet kan lade sig gøre.
Men det er en dejlig hobby at nørde med sin Smart.
Man bliver både klog og fattig, og selvgjort er som bekendt velgjort
God arbejdslyst.
Klister-hilsen
Allan Dyrbye Kristensen
Cand. Skilt
skiltemaleren.dk
skiltemaleren.dk